Op zijn achttiende wist hij dat hij ooit voor zichzelf zou beginnen. Waarin of waarmee hij ondernemersland zou gaan betreden, daarvan had hij toen nog geen idee.
Norberth Mettinkhof heeft samen met zijn partner Christiane Mossel CN Trading uitgebouwd tot totaalleverancier van reclameactiviteiten.
In 1997 begonnen als handelsonderneming (vandaar de naam CN Trading) op zolder in hun toenmalige woonhuis.
“Om destijds de verkoop van de producten te stimuleren, maakten wij onze eigen folders. Door de positieve respons hierop, zijn wij in 1999 begonnen met reclamewerk.”
Al jaren zijn zij met hun bedrijf steun en toeverlaat voor veel ondernemers, die op welke manier dan ook hun bedrijf onder het voetlicht willen brengen.
In 2001 heeft CN Trading een nieuw bedrijfspand gebouwd op het voormalige terrein van de IJsselmij in Hengelo. (Zie presentatie plaatje architect)
Medio april 2002 is CN Trading vanaf deze nieuwe locatie volop aan de slag gegaan. Tot op heden zijn wij hier gevestigd.
CN Trading regelt alle mogelijke reclame-uitingen voor bedrijven en instellingen. Het ontwerpen van complete huisstijlen tot het aanpassen van een bestaand logo behoort tot de mogelijkheden.
Naast het ontwerpen, regelt en levert CN Trading talloze ‘eindprodukten’ zoals drukwerk, reclameborden en -zuilen, lichtreclames en neon, autobelettering, tot kleding en relatiegeschenken mét (of zonder) reclameopdruk.
In een informele, open sfeer wordt enthousiast met de klanten en leveranciers samengewerkt om optimaal tegemoet te komen aan de wensen van opdrachtgevers.
“Bij ons géén driedelig grijs en geen strikte kantoortijden: op afspraak kunnen klanten ook buiten kantooruren bij CN Trading terecht.”
CN Trading werkt samen met professionele en flexibele toeleveranciers die jarenlange ervaring hebben op hun eigen vakgebied. De lijnen zijn heel kort: er is altijd direct en persoonlijk contact.
Wij maken zelf de ontwerpen en leveren de digitale bestanden zodanig aan, dat de verschillende toeleveranciers er direct mee kunnen werken.
“Dat scheelt tijd en geld, en dat merkt een klant ook”, aldus Norberth Mettinkhof. “Het one stop shopping concept dat wij hanteren, heeft duidelijk vruchten afgeworpen.
CN Trading heeft opdrachtgevers uit heel verschillende branches. Uit het MKB, landelijke organisaties en internationale bedrijven. En veelal op basis van mond tot mondreclame, wij hebben eigenlijk niet actief aan acquisitie gedaan.”
Referenties
Een eigen onderzoek van CN Trading naar de motieven van relaties om voor CN Trading te kiezen, levert de argumenten die bevestigen dat Norberth Mettinkhof en Christiane Mossel goede uitgangspunten hanteren.